Nissan Patrol Y60 TD42 –91 2010-09 -> Modifierat av Roger, Kumla 05-09: Höjd ca 6” med fjädrar fram och uppflyttade nedre fjädertallrikar bak, Patrol -99 framaxel (utväxling 4,111:1), flyttat panhardfäste på bakaxeln samt 37”-däck Hemsmidda stötfångare fram och bak samt tröskelskydd Skyddsplåt framför framaxel samt bukplåt under fördelningslåda Safari-snorkel, S80 skinnstolar Modifierat av Kalle (projekttråd på 4x4sweden) Maxxis Creepy Crawler 37”x14,5” på 16” Patrol GU pulverlackade alufälgar 16x8”, 20mm spacer bak Warn 9.5ti fram, schackelfästen och bakljusskydd på stötfångare samt pulverlackering av dessa Diverse översyn, rostlagning och lack
Modifierat av mig (i hyfsat kronologisk ordning): Utbyte av diverse delar i drivlina, styrled (45990) mm, polyuretanbussningar (PB45-1239EK), stötdämpare, 3 mm tankskyddsplåt 27-MHz Alan Midland 121 radio med Sirio Perfomer 800 takantenn och larm, nydragen elförsörjning och avsäkring till tillbehör, 14”+16” termostatstyrda elfläktar, totalt 3,83m³/min, invändig brytare för av/auto/på Extreme terrain 12000Lbs vinsch bak, 10mm syntetiskt Dyneema SK60 lina till båda vinscharna, inredning med Edström 800mm lådor (1874) samt spadbalja i rostfritt under hexa-plywoodskiva i skuffen, T-Max kompressor 160l/min med trycktank Dubbla Banner Running Bull gel-batterier med frånskiljning med brytare för tillbehör på bakre batteriet Digitala mätare för turbotryck och avgastemperatur, LED/extraljus på takbåge i 1” vattenledningsrör, bukplåten ombyggd demonteringsbar 85% nedväxling i fördelningslåda 4:1 från Traction4x4, Warn RD252 diffspärr i framaxel TD42: TD05H-18G turbo, NPC Viper koppling, 12mm rotorpump. När sedan däcken började bli för slitna blev det nya Maxxis Trepador Competition 37x12,5” R16, för att klara av tyngden bättre monterade jag även en uppsättning Polytuff 41mm stötdämpare med 195mm slaglängd fram och 255mm bak. |
Bilar |